Tuesday, April 20, 2010

'Rasa'

'Rasa' itu...kembali seperti selalu, menjengah perasaan yang kering kontang dan tandus kasih sayang. Sedar sebenarnya...bahawa 'rasa' itu tidak boleh dibiarkan berleluasa...tapi aku tak kuasa.
Ada seseorang mengatakan padaku,rasa rindu itu petanda, sebuah rasa cinta yang menyala. Jika itu yang terjadi padaku...malangnya,disaat segala-galanya sudah terlewat.
Aku tarik nafas panjang, menahan segala rasa yang terbuku dihati...agar tidak kelihatan. Apalah yang istimewa...cuma ada 'rasa' yang sesekali menyinggah...menyakitkan deria rasa dan fikiranku.
Ingin aku lepas nafas itu, seakannya pasti aku tak bernyawa lagi. Atas tujuan itulah aku hidup...demi hembusan nafas yang terakhir.
Seksa benar rasanya, menarik nafas bersama hati yang sakit...dan menghembus segala kecemaran hati yang tidak mampu dicuci lagi.
'Rasa' itu benar-benar menduga aku. Apakah beku benar hatiku ini. Tidak berperasaankah insan ini...atau sengaja mematungkan diri.
Tersedak aku seketika, sesekali berkerut menahan tekak yang sakit. Sekadar mampu berkerut dahi...nafas tidak selancar dulu...seperti terbayang-bayang senyumanmu yang sering mengganggu lamunanku. Namun apalah dayaku...pintu hati tertutup rapi. Menjauhkan syak wasangka yang mendekati.
Pergilah!!!
Biarkan aku sendiri...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...