Tuesday, February 28, 2012

Dominant Vs Poyo

Ada aku kesah?

Ada orang beritahu Andak ni bersifat 'Firm & Dominant'. Sebenarnye bukan seorang yang pernah cakap macamtu. Rata2 yang mengenali Andak akan berkata perkara yang sama. Dan ini takkan berubah dari dulu, kini dan selamanya. Lebih ketara kalau perkara ini melibatkan kerjaya. Sebab andak memang lebih suka bekerja dari dok umah (leh gitu?). Maksud saya : mungkin saya boleh jadi pekerja cemerlang tapi saya tidak boleh jadi seorang surirumah yang baik.Mungkin Andak merupakan anak sulung dalam keluarga, ketegasan itu terdidik dari kecil. Mungkin dari dulu lagi mak dah amalkan slogan Ustazah Pilihan : "Terdidik Wanita, Terdidik Generasi", erk!!?!!!

Hari ni terasa ditampar bila Andak digunakan alasan untuk dia berasa tidak selamat. Andak tidak pasti dari sudut mana rasa ancaman ini datang sedangkan hubungan profesional kami selama ini berjalan dengan baik. Malah jika berlaku salah faham , Andak akan straight-forward je dengan dia dan nampaknya boleh diselesaikan dengan cara baik. (Maybe dari pihak Andak je)

Sungguh !!! Andak kagum dengan cara dia mengendalikan urusannya, cuma kurang berkenan dengan 'attitude'nya yang lebih sudu dari kuah. Kadangkala cerita yang beritahu ' Indah Khabar Dari Rupa'. Mungkin disebabkan itu, selepas dimaklumkan...kami pasti mendapatkan pengesahan semula dari empunya diri. Kebanyakan memang ditokok-tambah, tetapi adakalanya memang benar juga (akibat dah selalu kena tipu).

Pada Andak, kalau dia jujur dan tidak poyo, mungkin kami boleh get along. Ikhlas, andak suka tengok cara dia cuma tak setuju bila sesetengah peraturan diubah sesuka hati. Kalau tak menyusahkan sesiapa takpe, ini merugikan semua pihak, lepas tu tak nak mengaku. Sebab tu Andak mempertahankan ketegasan, supaya kepala ini tidak lagi sakit sebab dipijak sesuka hati.



2 comments:

  1. Biar la die gan dunianyer...,x yah nk pikir..,wat sakit pale jer

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biar Si Luncai terjun dengan Labunya..erk! Luncai ke?

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...