Monday, February 27, 2012

Buruknyer Bile Lelaki Merajuk !!!

                 Selalunya perkataan "Merajuk" dikaitkan dengan perempuan. Iyalah, perempuan kan selalu inginkan perhatian,suka dimanja, dipuja dan dipuji. Malah perempuan juga akan sengaja menjadikan alasan "Merajuk" untuk mendapatkan sesuatu yang diingini. (hehehe, sebab saya selalu sangat buat macamtu)



               Berbalik pada tajuk diatas, kadangkala lelaki juga mengalami mood yang sama, ingin bermanja tapi dengan cara yang tersendiri. Lelaki ni kan EGO, diorang mana nak mengaku diaorang ni merajuk. Part yang paling kelakar ialah hanya angguk dan geleng semasa berkomunikasi. Muka tak yah nak cakap ler, masam mencuka (buruk betul!). Mulalah rasa cam pujuk orang bisu plak. 


              Perempuan mulalah menggunakan teknik2 yang berkesan untuk memujuk. Jari-jemari pun dah search "google" untuk petua menangani masalah ini. Semuanya dah dilakukan tapi hasil nampaknya sia2.



              Tapi yang membuatkan kelakar menjadi bengang bila "Merajuk" ni berlarutan mengalahkan pompuan. Konon2 makan dalam la sangat. Kekadang halnyer kecik jer dan bukannya disengajakan. Mulalah cerek air mendidih tu berbunyi. Sebenarnye masa ni lah yang menguji kesabaran perempuan. Samaada kita mampu berfikir secara kreatif yang "mampukah kita sejukkan hati si dia?".
             Kalau difikirkan balik, kalau tak bergaduh dan merajuk...macamana lah agaknye warna sesuatu hubungan itu. Mesti hambar je kan? Yang bestnyer, bila masalah ni dah settle, dan masing2 dah berbaik semula...mesti isu ni yang dijadikan bahan bualan dan gurauan. (just jgn bagi merajuk balik dah ler!)

                  Pada Andak, Fair & Square lah...dua2 pun boleh merajuk. Janji masing2 sudi nak pujuk kan..kan..kan..sabarlah je lah bila moment ni terjadi. So, ada rasa nak merajuk tak hari ni? 
Bila nak datang pujuk nih? Lama dah tunggu...(hehehe..gurau je!)
Sumber : Google







No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...