Monday, April 19, 2010

Menduakan sayang...

Aku benci lelaki yang tak sedar diri. Telah dipunyai tapi tidak mengakui hakikat...Malah cuba memiliki yang lain lagi. Tiada nilai padaku,malah kejujuran mungkin tiada dalam kamus hidup dirinya.
Sememangnya aku terharu melihat layananmu, walaupun kau punya pilihan untuk tidak berbuat sesuatu. Malah tidak membezakan layanan walaupun antara kita terdapat jurang yang dalam, sedalam luka dihati aku.
Melayani aku secara biasa, tiada cacat celanya. Teringin melihat kau marah padaku, tapi aku tahu...kau takkan berdaya berbuat begitu.
Terharu ini membawa aku jauh ke dalam hatimu. Sayangkah kau dengan diriku? kerana sayangkah yang membuatkan dirimu sabar melayani kerenahku.
Sungguh...kau sememangnya anugerah Tuhan untukku. Tak mampu lagi ku sangkal apa yang terang lagi disuluh.
Tapi, kerana sayangkah...kau menduakan aku? fakta yang tak dapat diterima akal langsung!!!! Terharu sungguh aku melihat layananmu...seakan salah itu bukan milikmu, seolah-olah bukan niatmu berbuat begitu.
Namun aku tak mampu lagi, mempercayai kata-katamu yang pada aku tiada erti lagi, cukuplah sampai disini...aku tak mampu menjawab teka-teki lagi...lu jawabla sendiri!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...