Monday, April 19, 2010

Senyuman Gula

Mimpi ngeri itu datang lagi. Berkali-kali menjengah lenaku.Dan setiap kali itu,air mata pasti berjujuran dipipi...kerana aku kehilanganmu dalam mimpi itu.
Walaupun dalam hakikat,kau bukan milikku jua...namun aku berasakan...'heh'...biarlah dalam mimpi aku dapat menjadi milikmu. Namun dunia ini adil,alam nyata atau mimpi,kau tetap bukan milikku.
Hancur luluh hati...tak dapat dicantum lagi. Memang mimpi itu petanda nyata. Tetapi mengapa hati seakan tidak mahu mengerti? Puas aku pujuk hati, namun di mata ini masih terbayang manisnya senyumanmu. Galak sungguh tawamu setelah berjaya memperbodohkan aku. Masih terasa sakit hati bila kau memungkiri janji.Namun bagiku, kaulah penawar lara. Tak mungkin dapat ku cari ganti, walaupun kau bukan antara yang terbaik.
Bayangan itu,nyah la kau dari situ. Jangan terus-terusan menyakiti hatiku, yang sedia menyayangi dan merinduimu.
Senyumanmu umpama gula...meresap dalam sanubari,pengubat dikala sepi. Mujurlah kau tidak selalu tersenyum padaku,kerana senyumanmu buat aku tidak berpijak di bumi yang nyata ini.
Bagaimana harus aku sedarkan diri? aku tidak tahu,betul-betul tidak tahu! kerana kaki ini tidak mampu lagi berdiri. (merangkak la,ye tak?)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...