Sunday, April 18, 2010

Izinkan aku mengingatimu

Cemburu ini datang seperti selalu. Bila melihat dia bermesra. Terasa panas seperti kena seterika ?!?! namun apalah aku ni? kalian sedang bercinta! Ada sesuatu menyucuk hati, dan nafas tidak selancar tadi. Ah! bahagia dia memiliki gadis yang penuh pekerti yang tinggi.
Aku tak mampu memadam nama dia dalam ingatan dan hati, terlalu istimewa dan selalu mengundang dirinya dalam diriku.Tidak sengaja sebenarnya, mempelawa dia menginap dihati. Betul-betul tidak sengaja!
Aku memang tak pandai guna cermin,sebab itulah jarang menilik diri...yang sebenarnya tidak layak untuk dirimu. Ya Allah! kuatkanlah hatiku. Redhakanlah hatiku dengan suratan ini. Airmata terasa mahu mengalir...tetapi aku bimbang kerana airmata ini terkandung kasih-sayang dia. Mana tahu surut pula apa yang bertakung dalam hati. hek!
Berbahagialah dia memiliki sang puteri yang sepatutnya. Aku tidak berhak. Siapalah aku...hidung tak mancung, pipi tersorong-sorong. Hendak berangan pun saya tidak berani lagi. Begitulah hebatnya penangan dia.
Izinkan aku mengingati dia kalau aku terasa merindui dia sebab pokok sudah tertanam subur,payah hendak dicabut akarnya. Lebih-lebih lagi, kalau rajin disiram setiap hari...ewah! pokok apa yea...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...