Sunday, April 18, 2010

Rebah walaupun gagah?

Orang kata...kalau sesuati berlaku,terasa di hati. Pendek kata..heh! 'Kuch Kuch Hota Hai?' la. Aku pun tak tahu apa yang sebenarnya aku rasa. Mungkin dah lama aku matikan rasa itu. Dan dengan tak sengaja,ia muncul kembali...
Teringin membawa kembali perasaan itu menetap di hati, tapi bimbang ia tak lama menginap disitu. Kerana perasaan itu bila mula hinggap, seluruh badanku akan terima padahnya. Serba-serbi terasa tak kena.
Apatah lagi hati...sentiasa menyimpan rasa tidak percaya pada diri. Walaupun hakikatnya kekuatan itu datang dari hati,tapi aku percaya..hati aku sudah tidak kuat lagi.
Kudrat yang ada. Ku simpan untuk menepis prasangka yang datang. Tapi apalah daya...kerana kudrat yang ada tidak sekuat mana.
Namun ku tetap harungi dugaan ini,walaupun terasa mahu rebah menyembah bumi. Aku perlu gagah...walaupun bukan untuk diriku. Aku perlu kuat walaupun tidak punya kekuatan jitu.
Sabarlah wahai hati,seberapa banyak pun yang terasa dihati. Walaupun mula menjalar ke akar umbi,pertahankanlah...
Kerana cinta itu tak semestinya hak milik kita...andai sudah ditakdirkan bersama...walau terpisah akan bertemu juga di persimpangan. Walaupun luka ini tidak nampak,telan dalam-dalam. Biarkan dia tidak nampak,biarkan dia buta. Kerana satu hari nanti,kalau dia terlihat...pasti dia akan menggosok mata! kerana tak tahan melihat kilauan permata. ewah!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...