Sunday, April 18, 2010

Sekadar menguji setia

Ada sendu bila menyebut namamu. Pelbagai rasa datang menyinggah.Seribu satu soalan tidak terjawab dalam minda. Mengapa aku jadi begitu? Mengapa namamu begitu tragis sekali padaku? Aku sedar,terlalu banyak luka aku calitkan dalam hatimu. Walaupun tanpa rela, ego ini memaksa aku memperlakukan dirimu begitu.
Bukan tak sayang, sekadar menguji setianya kasihmu,sedalam mana sayangmu...seikhlas mana rindumu...
Hakikatnya...setia,sayang dan rindumu tidak ternilai.Tak mampu ku tebus dengan wang emas sekalipun. Rajukmu membawa seribu satu duka..namun mati bila bertembung dengan keegoan ini.
Buta sungguh mata ini, pekak tuli telingaku, celupar 'bangat' mulutku...tergamak menyakiti insan yang teramat ku sayang,walaupun tak pernah sekalipun aku lafazkan.
Aku bimbangkan dirinya...walaupun didera perasaan,sayangnya tak pernah surut buatku. Itulah yang membuatkan diriku tak pernah layak untuk dirinya.
Sayangku padamu halus mulur...walau ditapis tak tinggal serdak. Sebab aku bukan orangnya...untuk menunjuk rasa kasih dan sayang.
Kerana aku cuma tahu menyayangi dirimu lebih dari kau tahu...dan tidak akan ada orang yang tahu...eceh! konon.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...