Friday, February 24, 2012

Maafkan Saya - Yang Sejuta Kali

Saya saja2 nak borak kat awak, cerita apa yang berlaku hari ni. Seperti biasa dengan lagak manja dan meminta perhatian. Awak dengan selamba macam takde apa2...mengalih pandangan tanpa perasaan. Namun saya masih tak putus asa, bercerita dengan penuh keyakinan. Namun hati sebenarnya sudah tidak tahan, pilu diperlakukan demikian. Soalan pertama, kedua dan ketiga dibalas dengan sindiran, buat hati menyala , marak bagai disimbah minyak.

Saya jadi bukan diri saya lagi, menyoal tanpa belas kasihan. Tanpa memperdulikan keadaan, hanya tahu melepaskan apa yang terbuku di lubuk hati. Itu yang penting pada saya kini. Setelah puas menghamburkan , hati berasa lega. Namun sebaliknya awak semakin mencuka. Diam seribu bahasa. Masa tu saya sedar, betapa terluka hati awak kini. Maaf jua tidak mengubati, namun menambah benci pada diri.

Maafkan saya, awak. kerana terlalu ikutkan emosi. Saya akan selalu bersalah begini, dan saya akan selalu meminta maaf dengan awak. Maafkan saya ek. Maafkan saya yang ke-sejuta kali.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...